INFORMACE - REKLAMAČNÍ ŘÁD

Reklamační řád společnosti VRANÍK s.r.o.


Práva z vadného plnění
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

3. U protektorovaných pneumatik prodávající poskytuje kupujícímu časově neomezenou záruku na výrobní vady až do sjetí dezénu na zákonem povolenou minimální hloubku dezénu. U protektorovaných pneumatik, které byly reklamovány po uplynutí více jak 24 měsíců od koupě, bude kupujícímu u uznané reklamace vrácena poměrná část kupní ceny, která procentuálně odpovídá výšce zbylého dezénu odečtené od minimální (povinné) zákonné hloubky.

4. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.

5. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
  • pokud má zboží podstatnou vadu,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,

6. při větším počtu vad zboží.Pro uplatnění reklamace je potřeba zboží zaslat dodavateli včetně doložení dokladu o nákupu zboží a označení přesného popisu závady.

7. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

8. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že kupující k vyřízení reklamace poskytne prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožní prodávajícímu přezkoumat reklamovaný výrobek. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.

9. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

10. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

11. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce od data vyřízení oprávněné reklamace. V případě uznané reklamace bude reklamovaná pneumatika na náklady prodávajícího ekologicky zlikvidována.

12. Reklamace je posouzena jako neoprávněná, pokud se jedná o vadu, která je přímým důsledkem nedodržování obecně platných zásad pro používání výrobku, opotřebení v souvislosti s jeho provozováním či jiných okolností neslučitelných s řádným užíváním. Přirozené stárnutí materiálu rovněž nelze považovat za výrobní vadu. Na mechanické poškození pneumatik, poškození vlivem neodborné montáže (zejména poškození patek s následným vyboulením bočnice) nebo na km výkony (rychlost opotřebení pneumatik) se záruka nevztahuje.

13. Neuznaná reklamace bude po dobu 30 dnů od oznámení výsledku reklamačního řízení kupujícímu uložena v místě podnikání prodávajícího, kde může být po předchozím oznámení vyzvednuta kupujícím. Po uplynutí této doby se má za to, že kupující nemá zájem o odebrání neuznané reklamace a tento reklamovaný předmět bude předán k ekologické likvidaci bez nároku na náhradu škody.

14. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Tento reklamační řád nabývají účinnosti 1.1.2018