Protektor je obnovená pneumatika, která umožňuje prodloužení užitných vlastností ojeté pneumatiky a je to nejekologičtější způsob recyklace pneu.
Jak probíhá protektorování pneu?
1. systém protektorování za tepla Ojetá pneumatika (kostra) je důkladně zkontrolována z hlediska poškození, stáří, indexů a celkového stavu. Poté je z pneumatiky odstraněn starý dezén a boční popisy. Na obroušenou pneumatiku je nanesen spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučukový materiál. Poté je do nového materiálu při tlaku 14 atm. a teplotě 150 °C vylisován nový dezén. Z pneumatiky jsou odstraněny přetoky z lisování a je opět zkontrolována. Pneumatika je připravena k další montáži.
2. systém protektorování za studena Ojetá nákladní pneumatika (kostra) je důkladně zkontrolována z hlediska poškození, stáří a celkového stavu. Poté je z pneumatiky odstraněn starý dezén. Na obroušenou pneumatiku je nanesen spojovací materiál a poté nový již zvulkanizovaný dezén.
...