CO JE TO PROTEKTOR?



Protektor je obnovená pneumatika, která umožňuje prodloužení užitných vlastností ojeté pneumatiky a je to nejekologičtější způsob recyklace pneu.

Jak probíhá protektorování pneu?

1. systém protektorování za tepla Ojetá pneumatika (kostra) je důkladně zkontrolována z hlediska poškození, stáří, indexů a celkového stavu. Poté je z pneumatiky odstraněn starý dezén a boční popisy. Na obroušenou pneumatiku je nanesen spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučukový materiál. Poté je do nového materiálu při tlaku 14 atm. a teplotě 150 °C vylisován nový dezén. Z pneumatiky jsou odstraněny přetoky z lisování a je opět zkontrolována. Pneumatika je připravena k další montáži.

2. systém protektorování za studena Ojetá nákladní pneumatika (kostra) je důkladně zkontrolována z hlediska poškození, stáří a celkového stavu. Poté je z pneumatiky odstraněn starý dezén. Na obroušenou pneumatiku je nanesen spojovací materiál a poté nový již zvulkanizovaný dezén. V autoklávu pak dojde při tlaku 6 atm. a teplotě 115 °C ke zvulkanizování dezénu s kostrou. Z pneumatiky jsou odstraněny přetoky z lisování a je opět zkontrolována. Pneumatika je připravena k další montáži.

Osobní, dodávkové, sportovní a off road pneumatiky jsou vyráběny technologií za tepla a jsou při výstupní kontrole vždy podrobeny přetlakové zkoušce! Nákladní pneumatiky jsou vyráběny jak technologií za tepla tak technologií za studena a jsou vždy kontrolovány rentgenovou (shearografickou) zkouškou!

Proč koupit protektor?

Cena protektoru je nižší než cena nové pneumatiky. Srovnatelný kilometrový průběh jako u nových pneu. U solidních firem záruka až do úplného sjetí a velký pokrok v kvalitě včetně moderních dezénů.